V místech, kde je větší pohyb lidí, dochází také k většímu znečištění podlach, sedacího nábytku, koberců a vybavení. Stejně tak je tomu v případě hoteů, ať už se jedná o hotelové pokoje, hotelovou restauraci, recepci nebo o wellnes části hotelového komplexu.
O samotný úklid hotelů se většinou stará samostatné oddělení úklidu. Tito zaměstnanci přesně vědí, které části hotelu je třeba uklidit a řídí se přesným harmongramem. Některé části je třeba úklízet I několikrát denně, jiná místa hotelů se úklízejí v pravidelných intervalech.
Pokud je součástí hotelu také wellness centrum, je třeba jej uklízet vícerát denně. Součástí wellness centra bývají často různé bazéy, výřivky, sauny a parní sauny – tyto vlhké prostory je třeba důkladně čistit i několirát denně. Jinak hrozí výskyt a množení plísní – tuto nepříjemnost si nepřeje žádný majitel wellness hotelu. Takováto nepříjemnost dokáže znepříjemnit velice oblíbené wellness pobyty.
Velice nenápadná část hotelu a také nečistotou navštěvovaná je zábradlí. Zábradlí se vyskytuje ve většině těchto zařízení a bývá často využíváno. Proto je čištění a umývání zábradlí denní povinností každé úklidové služby v hotelu. Pokud se jedná o dnes oblíbené nerezové zábradlí třeba se skleněnou výpní, je třeba takové zábradlí čistit i několikrát denně. Špinavé a flekaté zábradlí kazí první dojem návštěvníků wellness centra a může je od používání hotelových služeb i odradit. Čistota prostředí je jedním z důležitých prvků v ubytovacích službách.